top of page
textheaderwix.png
Silhuett av Bruksledaren vid brasa med sin ryggsäck och sina vandringsstavar

-18 grader och rådjur <3

  • Skribentens bild: Bruksledaren
    Bruksledaren
  • 14 feb.
  • 1 min läsning

Morgonen startade i 18 minusgrader, tejpat ansikte och en tur rakt ut i Kottmosseskogen. Var på väg mot Kolarbysjön när jag hörde, vad jag trodde var ett skott, stod still och beslöt mig för att vända och välja en annan del av grön slinga.


Det gav utdelning - massor av rådjursspår och där stod dem - där jag vet att dem trivs - uppe på kullen mitt i förmiddagssolen <3.


Det blev fem kalla men väldigt sköna kilometer. Väl hemma följde jag de svenska stafettlaget och led något kopiöst med Ebba Andersson men gladdes oerhört åt den kämpaglöd de kvinnorna besitter.


Sociala medier är på gott och ont, liksom viss journalistik - visst kan man kritisera men när det övergår i rent hat mår jag illa - riktigt illa.


Curlingmatchen igår lämnade en besk eftersmak och dagens nyheter och journalistik gladde mig däremot där upprättelse nåddes och ett efterspel som gav positiv och förvånansvärt snabb effekt!


Så med det ventilerat önskar jag er en riktigt fin Alla hjärtans dag och mer kärlek, snällhet, fred och allmänt folkvett åt hela världen!


Video på de två rådjuren jag såg på kullen där jag sett dem stå så många gånger förr.


 
 
 

Kommentarer

Betygsatt till 0 av 5 stjärnor.
Inga omdömen ännu

Lägg till ett betyg
bottom of page