top of page
textheaderwix.png
Silhuett av Bruksledaren vid brasa med sin ryggsäck och sina vandringsstavar

Malingsbo-Klotenleden & älg i Kottmosseskogen

  • Skribentens bild: Bruksledaren
    Bruksledaren
  • 19 apr.
  • 1 min läsning

Helgen är snart över och det blev en fin sådan i Malingsbo. Tog kameran med mig och begav mig ut på Malingsbo-Klotenleden upp mot Rackamossen runt - en tur på cirka 6 km.


Här är några bilder från Malingsbo-Klotenleden.


Väl hemma idag söndag, stack jag till skogs efter lite käk då benen ville röra sig. Gick blå/grön slinga i Kottmosseskogen sen gul/blå förbi Kolarbytorpet, jämte riksan över kommungränsen till Norberg och tillbaka in mot Kottmosseskogen.


En tornfalk lyckades jag fånga på bild. Något jag inte lyckades få med på bild eller film var den älg som kom kutandes precis bakom mig när jag nästan var framme vid Ötjärnsvägen. Åh vad surt att jag inte hade en chans att få med den. Detta är första gången under alla mina år i Kottmosseskogen som jag sett älg här. Jag har stött på älg vid jaktskyttebanan vid Rudgruvan och längs gamla Norbergsvägen för några år sen men aldrig här. Jag stod still i förhoppning att det skulle komma fler men det gjorde det inte så jag gick hem - exalterad över det jag sett men sur över att inte kunna bevisa det!


Nåväl här är bilderna från dagens milatur hemma i Kottmosseskogen och på Norbergssidan.


 
 
 

Kommentarer

Betygsatt till 0 av 5 stjärnor.
Inga omdömen ännu

Lägg till ett betyg
bottom of page